Merentas Desa SMKDS 2011

Salam ☺
Terasa tegang urat sendi kt kaki aku neh .
Arggh , ta tahan giler doe !
Tapi tadi sempat lagi pegi merempit . HHA~
Dah² , lari dari tajuk pulak .
Semalam kan sekolah aku ada buad pertandingan merentas desa peringkat sekolah .
Cuaca kt Johor neh asyik mendung jewk dari hary Selasa kod .
Kejap² hujan , ta hujan gerimis .
Tapi pertandingan tuh tetap diteruskan .
Pagi semalam pon memang dh mendung menghala nak hujan sudah .
Lepas warm up bagai tuh , cikgu lepaskan ekod kategori and of course perempuan dulu kan .
Aku form4 dh tentu kategori A dan lambat sikid lah lepasnye .
Sekarang time merentas desa tuh .
Kali neh stamina aku maybe kuat sikid kod even cuma 2kali dapad buad latihan .
Aku lari sorang² je , kawan² aku yg laen semue kuat lari doe . 
Aku lari perlahan saje tapi ada juga la aku potong kawan aku yg agak lambat . HHE~
First , maen potong² nan nani .
Then , aku tinggalkan dea , jumpe aika pula .
Dari simpang keluar kampung sampai ke sekolah aku nan aika je *aika ajak saeng :) .
Tengah lari dalam kampung tuh , dah gerimis la .
Dah nak smpai sekolah hujan boley pulak turun , lebat  lak tuh .
Naseb baek baju ta lencun dan warna kain yg buad tules nombor yg kena pakai kt baju tuh ta turun kt baju puteh aku .
Budak laki yg gonjeng² boley plak beratur panjang dekat tembok and pagar .
Ta nak paise lak kan .
Aku redah je la lautan bebudak ribena tuh . 
Sampai kat garisan penamat , aku ta boley tahan dh .
Macam nak jatuh je , pahtu aika ley sandar belakang aku .
Terketar-ketar lutut aku .
Tapi naseb baek lagi aku sampai sebelum masa tamat .
Ta dapad nombor :( tapi sumbang satu mata untuk rumah biru .
Then , about 10 a.m. boys tetap kena lari juga even time tuh tengah hujan .
Budak laki gile hebad , ada yg ta sampai 30minit pon dah sampai sekolah balek .
Si dea sayangs teror woo , dapad nombor 19 dari 25 .
Oke la tu kan . Tapi dea maroon meyh . HHU~
*tumpang sekaki membanggakan untuk dea :) <3

No comments: