Rindu Langkawi

Hello readers ! :)
Hari neyh Johor dapat cuty satu hari . Horeyy² !
Kita duduk rumah siapkan homework ye . Naseb baek homework ta banyak tapi SEJARAH ta buad lagi buku teks tertinggal bawah meja lah , dah la esok ada sejarah . Atoh ==' Tapi ta pe la , baru nak belajar jadi cikgu ta kesah sangad kod . Hehe ;)

Oke , lupekan pasal tu . Sekarang aku nak cerita about school trip to Langkawi . Actually , trip neyh tahun lepas beberapa hari lepas PMR 2010 . Yg ekod trip neyh budak² kelas 3RK1 & 3RK2 tapi ada je budak 3RK3 tapi dua orang jewk lah . Memule ta terus pergi Langkawi singgah dekat Padang Besar dulu , shoping sikid² . Then singgah lunch dkat area situ juga , peh dea punye lauk & kerabu mangga dea mables & meletup lah doe . Patutlah ramai orang makan kat situ . Lepas tu , terus pergi Jeti Kuala Perlis nak naek feri kan .
K sekarang kite dh sampai Langkawi . Satu jam lebih duduk dalam feri . Sampai Langkawi cikgu sewa bas menuju ke ape tah nama kedai tu tapi yg pasti banyak jual coklat² . Aww aww , i loikee choco ♥ ! Dah siap shoping terus ke tempat penginapan , mandi solat dan rehat . After maghrib kami keluar cari makan . Cikgu kata satu meja tu jangan duduk ramai² . Naseb baek meja aku ta kena sampai over RM 30 , tapi meja kawan aku kena RM 100+ *hishh , cekik darah betol , kata bebas cukai . Oke² , dah siap makan kita pergi jalan² dekat Dataran Lang pulak . Aku , Ain & Nani pergi last sekali dengan cikgu² (aku & gang aku always dengan cikgu je sepanjang kt sana) . Best lah juga kt dataran tu . About 10.00 p.m we went back to the hostel to sleep . Ecehh , speaking England pulak . HAHA :D
Keesokannya , kami packing barang² dan masuk dalam bas untuk pergi ke tempat² yg sepatutnya . Paling best naek bot keliling Kilim Geoforest Park dan naek kereta kabel . Cantekk je view dari cablecar tuh . Dekat Kilim Geoforest tu , kami pergi Gua Kelawar , tengokk ikan² , tengok helang terbang *paling syokk time boatman buad speed . Dekat platform cablecar yg atas sekali kami tengok² pemandangan dari atas sumpah weh cantekk . Tergugat , terpegun dan yg seangkatan dengannya lah . Dah habis jalan² last sekali singgah dekat Idaman Suri untuk membeli-belah yg terakhir sebelum ke jeti untuk pulang .
Now , jum tengok gambar yg diambek kt sana :)

:: Antara tempat² yg kami pergi ::
:: Yg neyh gambar kami² ::

Sumpah doe , bestt gile kt sana ! Enjoyy sangad
² lah , lagi² kalao pergi dengan kawan² bukan selalu kan dapat trip macam neyh . Bila la lagi kita dapat jenjalan jauh² macam gini kan .
Stop here dulu :)
P/s : Ta de kerja aku pergi cerita bendalah neyh masa neyh . Ngekk je aku neyh . HHA~

No comments: