Aku Sedih :'(

Aku engad keputusan yg aku buad tuh betol dh , tapi sekarang kenapa jadi macam neh pulakk ? Sungguh aku ta sanggup nk menghadapinya .


Kan aku ada story kadd entri sebelum neh pasal mesej aku nan Mia tu an . Member aku yg dua org tuh kata bagi final keputusan dekad dea org malam semalam atau subuh tadi . K la fine , aku cakap aku pergi sekola dulu , aku janji aku bg keputusan aku sebelum pukul 10 . Pagi² aku pergi sekola nak bincang nan Mia either nak pergi English Camp or Kawad Kaki . Jumpa nan siapa² yg patut kann . So pergi jumpa cikgu yg uruskan English Camp tuh , aku and Mia potong nama , kitorg pilih kawad . Sampai kena marah dengan cikgu lagi sebab cancel last minute . Then telefon yg sorg tu an ta angkad² bukan sekali aku call so ta kan nk salakan aku pulakk kan cakap ta bagitao awal² . Dh la masuk kelas lambat tadi terlepass satu masa Math uruskan benda neh semua . Untung cikgu Math ta hanginn .


Time rehat , member aku berdua tuh datang sekola . Aku and Mia pon pergi jumpa bertemankan Eqa . Aku and Mia dh nangis macam apa . Dh pergi jumpa tuh , yg sorg tuh boley menengking kitorg pulakk ta tentu pasal . Ta nak bengang pulakk kan . Macam mana perasaan korg kalao kena tengking ? Untung jeh aku sabar kalao ta dh lama aku tengking lempang dea bagai . Semua kesalahan nk letak atas bahu kitorg jeh . Mana boley macam tuh kan . Sama² fikir kesalahan diri masing² la . Satu ayat yg aku ta boley lupa "K fine , korg pergi kawad pergi la , aku nk pergi English Camp jgk . Lepas neh ta payah tegur² ag" . Ya Allah , terpukul siakk . Ta kan pasal neh je nak gaduh . Memang ta matanglah kann . Dea org berdua blah aku terus terduduk nangis ag gila² sampai Cikgu Nooriati tegur and bagi nasihat . Naseb lah cikgu backup aku and Mia . Pasal neh je kitorg ta masuk kelas Fizik .


Pengajaran yg aku dapad daripada :


Cikgu Norizan , Cikgu Salha , Cikgu Rusiah : Jadi org yg tetap pendirian sikid . Jadikan benda yg terjadi neh satu pengajaran agar ta buad lagi masa kadd Universiti ke kadd mana² lah kan . Once you dh bagi nama nk join sesuatu ta boley nk cancel² dh lagi² last minute .


Cikgu Nooriati : Jangan terlalu fikirkan sangad perkara neh . Sementara je masala neh . Fikir yg positif .


Cikgu Abu Zayin : Camp tahun depan ada lagi . Fikir nk kumpulkan sijil jeh . Pilih yg terbaek untuk diri awak .


Cikgu Ismail : Kehidupan neh ilmu sebenarnya . Cuba selesaikan satu² masalanya . Kalao ta dapad cubalah minta petunjuk dari Allah . Belajar dari kesilapan .


Tu la antara nasihat² yg cikgu² bagi . Terima kasih cikgu :) Lepas dapad nasihat neh semua baru hati rasa tenang sikid . Balek tgk ada mesej dari buda berdua tuh . Aku ta sanggup nk baca lagi . Biarlah hati aku neh tenang sekejap . Aku penad menangis kadd sekola tadi . Mujur bila kitorg pilih kawad neh ramai yg backup kitorg .

No comments: