Macarons

Hey readers ! Hey followers !
Hari neh hari neh aku nak story pasal macarons neh . Actually , aku ta tao and ta pernah tao pon akan kewujudan makanan neh . Semuanya selepas aku join Giveaway Hajar Azman and i won one of the prizes . Thanks dear !

Tengah hari tadi masa tengah syok² tengok tv cerita Cinta Melody pacik posmen sibuk jeh dokk hon² depan rumah . Tak nak bagi dia bising² dengan hon dia tuh aku dengan malasnya bangun menjenguk ke luar rumah untuk melihat apakah yang sibuk dihon bagai . Selalu hantar surat terus blah kali neh datang nak bising² . Rupanya ada kiriman pos laju . HAHA~Aku dengan excitednya mencapai bungkusan selepas diminta tandatangan aku masuk dalam rumah . Dengan rakusnya , aku membuka balutan yang teramatlah tebal dengan sangatlah berhati-hati . Bila dah bukak , dia kan letak dalam bekas , so aku bukak tutup dia and see the macarons like shining star on my head . Warna dia memang colourful , taste dia toksah habaq lah . Really sodapp , manis² gitu , kulit dia keras krim dalam dia macam² perasa ada . Tengok gambar bawah neh , macarons tuh macam sodapp kann :D


Kalao lah aku dapat banyak macam neh seminggu jeh aku habiskan . Ngee~
Neh aku nak story sikit pasal macarons neh . Hah , bagi sesiapa yang tak tao lagi sini baca story aku naa . *copy paste jeh*

Macarons ni makanan sampingan (mcm snek) org perancis..macarons yg paling famous sekali dijual di Laduree, kat london nun sana...heehehe...harga pun boleh tahan sgt!!!kiranya boleh simpan duit belanja untuk sebulan la kalau nak makan 8 biji macarons dr Laduree nih!! Huhuhu..
Macarons ni sesuai dimakan smabil minum kopi atau teh ke...sbb dia ni manis sedap gitu!!
Satu lagi,macarons nih kena simpan dalam peti sejuk n bila nak makan, keluar kan sekejap, lepas beberapa ketika pastu baru makan...n rasanya...sgt sedapppp!!!
Macarons yg dijual disini ada pelbagai perisa...ada vanilla,strawberry,blueberry,cappucino,rose,choc,lemon, kiwi,caramel and oreo (new)....

So , sesiapa yang teringin nak makan buleyy lah cari kedai² yang menjual macarons neh yaa . Aku pon ta tao kat mana ada jual . HEE~ :P Tapi harga dia memang mahal lah , kena kumpul duit banyak² dulu baru dapat terutama bagi budak sekolah macam aku .

No comments: