Jika Aku Jatuh Hati

Ya Allah ,

Jika aku jatuh cinta ,

Cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu ,

Agar bertambah kekuatanku untuk mencintaiMu

Ya Muhaimin ,

Jika aku jatuh hati ,

Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu ,

Agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu

Ya Rabbana ,

Jika aku jatuh hati ,

Jagalah hatiku padanya ,

Agar tidak berpaling daripada hatiMu

Ya Rabbul Izzati ,

Jika aku rindu ,

Rindukanlah aku pada seseorang ,

Yang merindui syahid di jalanMu

Ya Allah ,

Jika aku menikmati cinta kekasihMu ,

Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya ,

Bermunajat di sepertiga malam terakhirMu

Ya Allah ,

Jika aku jatuh hati pada kekasihMu ,

Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh ,

Dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu

Ya Allah ,

Jika kau halalkan aku merindui kekasihMu ,

Jangan biarkan aku melampaui batas ,

Sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu


P/s : Dah lama nak post bendalah neh , tapi masa tak berapa nak izinkan , aku dapat dari Damia , ayat dia menyentuh hatiku , sebak plus haru :/

No comments: